Kebangsatan Israel sudah melampau


Nabi Muhammad pernah bersabda bahawa tiada aman antara Islam dan Yahudi. Jadi mengapa kita masih dengan bodohnya mendesak PERJANJIAN DAMAI antara Palestin dan Israel. Bodohnya umat Islam dari pemimpin sampailah rakyat yang menyokongnya. Kenapa? Sebab Nabi Muhammad sudah cakap maka betullah itu. Kenapa kita buat perkara yang bertentangan dengan apa yang nabi kata? Adakah kita sudah hebat daripada nabi? Bodoh. Sungguh bodoh kalau kita mendesak perjanjian damai.

Berbalik kepada cerita awal tadi. Banyak negara yang sudah menghantar bantuan kemanusiaan. Namun akhirnya semua bantuan tersebut disekat diperairan Asia Barat tersebut. Dakwanya, negara-negara tersebut menghantar bantuan senjata untuk membantu para pejuang-pejuang Palestin untuk menyerang Israel. Apabila sudah diperiksa maka terbuktilah sememangnya bantuan kemanusiaan seperti makanan, pakaian dan barang mainan. Apalah bangsatnya Israel ini. Sudahlah diambil tanah air orang Palestin makanan pun hendak ambil juga? Memang bangsat betul.

Sudahlah dirampas bahan bantuan kemanusiaan, ditahan pula aktivis-aktivis itu. Apalah bangsat Israel ini. Tak cukup-cukup masalah yang mereka buat. Sebangsat-bangsat Israel, bangsat lagi umat Islam. Boleh kita duduk lepak tengok Piala Dunia dengan seronoknya bersorak pasukan kegemaran kita atau menonton telenovela petang-petang sedang saudara kita di Palestin sedang mandi peluh, mandi peluru. Siapa lebih bangsat kita sebagai umat Islam atau lebih bangsat lagi Israel. Maka lebih bangsat lagilah kita sebagai umat Islam kerana mereka itu (muslim di Palestin) saudara seislam kita.

Suatu hari nanti kita akan menghadap Allah. Maka Allah pun akan tanya pada kita apa yang kita sudah buat untuk bantu saudara kita? Pada waktu itu terdiamlah kita seribu bahasa. Celakalah kita pada hari tersebut. Bayangkan ada antara pemimpin kita yang boleh duduk satu meja minum kopi, teh atau sirap limau sama-sama dengan penguasa Israel berbincang mengenai perniagaan atau perjanjian damai Asia Barat. Kita pula tiap-tiap kali PILIHANRAYA UMUM mengundi mereka dengan bangganya. Kenapa kita sokong orang yang bersekongkol dengan orang yang bersekongkol dengan orang yang sentiasa menjahanamkan orang Islam.

2 comments:

Faiq Izzuddin June 3, 2010 at 10:40 PM  

betul tu... orang israel tu memang tetap bersalah, tapi orang Islam pun salah juga.. kita selalu meminta doa supaya israel dimusnahkan, namun kita masih membuat maksiat terhadap Allah... macam manalah Dia mahu mengkabulkan permintaan kita... tentang perjanjian tu, memang aku dah lama tak sokong, israel yang terlaknat tu memang tak akan kotakan janji pun.. lihatlah macam mana israel tu menipu dunia dengan menfitnah para sukarelawan sebagai pengganas. mereka kata yang para aktivis yang menyerang dahulu. TAPI, secara logiknya, macam para aktivis itu mahu menyerang mereka di lautan antarabangsa jika mereka tidak datang ke kapal aktivis itu? akhir sekali, aku memang berharap agar lagi ramai masyarakat dunia menyedari keiblisan israel. Kalau Malaysia yang kecil ini sahaja yang bermati-mati memulaukan barangan mereka, sudah pasti tidak langsung terjejas ekonomi mereka.

amirfazwan June 4, 2010 at 1:33 AM  

erm..
masanya bakal tiba..

Post a Comment

About Me

Pakistan, Chinese, and Royal Kelantanese from my father's side. Bugis, Indian and Bendahara Megat Terawis ancestry from my mother's side

About this blog

I like to write. I love it. I write what I think. Thinking is a way of greatness.

My Blog List

Welcome!

Followers

Search This Blog

Powered by Blogger.

Welcome Message