Corat Coret I

Syukur kepada Allah dapat juga saya menyambung pelajaran saya. Memang susah sekarang nak sambung belajar. Tambah lagi kalau orang perempuan. Persaingan hari ini semuanya memerlukan ilmu sebagai asas untuk menuju kejayaan. Cuma ilmu apa yang kita pilih perlulah bersesuaian dengan cita-cita kita. Saya ingin memetik kata-kata orang-orang pandai “Sesungguhnya ilmu itu menjagamu sedang kamu mesti menjaga harta. Ilmu itu senantiasa bertambah apabila kamu sampaikan kepda orang lain manakala harta pula akan susut pabila kamu berikan kepada orang”. Jadi simpulnya disini ialah cari ilmu dapatlah harta. Cari harta dapat penat sahaja.

Syukur juga saya dapat belajar dengan adik saya. Lama sudah tak jumpa rindu benar. Dapat tempatnya sama. Cuma kolej kediaman kami jauh. Tak apalah. Sekurang-kurangnya terubat jugalah rindu dihati. Saya sayang benar dengan dia. Almaklumlah saya tiada adik lelaki. Jadi dialah adik saya. Bagi saya dialah racun dialah penawar. Tapi susah hati juga saya dengan dia ni. Degilnya susah nak dibendung. Nak buat macam mana baik buruk adik saya juga. Pendek kata biarlah saya yang susah jangan dia.

Saya juga hendak berterima kasih kepada seluruh warga pendidik yang telah menabur jasa mendidik anak bangsa bersempena hari guru. Sekalung budi yang tidak terhingga kepada guru-guru yang mendidik saya. Dari tadika sampailah sekolah menengah. Budi tuan-tuan dan puan-puan hanya tuhan sajalah yang mampu membalasnya. Tanpa cikgu-cikgu yang mendidik saya, tentu saya belum berada ditempat saya berada sekarang.

Sekalung budi juga kepada teman-teman yang menyokong saya. Juga yang menjadi pengkritik tetap saya yang seperti mereka tidak pernah melakukan salah. Tanpa kalian juga mesti saya tidak menjadi insan seperti sekarang. Juga kepada semua yang mengikuti blog saya ini. Sedaya upaya saya akan menjadikan blog ini sebagai salah satu sumber ilmiah. Saya harap kelambatan dalam isu yang dikemukakan dapatlah dimaaf kerana sukar mencari masa senggang sekarang. Kepada yang mahu menyalurkan komen atau kritikan tentang hasil tulisan saya atau apa-apa sahaja amat saya alu-alukan.

“Hargailah apa sahaja yang kita ada kerana kita tidak tahu bila kita akan kehilangannya atau bila kita akan dijemput tuhan bertemunya. Jadikanlah setiap hari adalah hari yang terakhir maka kita akan menghargai apa yang kita ada”

0 comments:

Post a Comment

About Me

Pakistan, Chinese, and Royal Kelantanese from my father's side. Bugis, Indian and Bendahara Megat Terawis ancestry from my mother's side

About this blog

I like to write. I love it. I write what I think. Thinking is a way of greatness.

My Blog List

Welcome!

Followers

Search This Blog

Powered by Blogger.

Welcome Message